Teman-teman

Wednesday, October 13, 2010

..::Bunga-bunga Cinta::..

Recently aku asyik tersenyum je. Syukur yang amat. Allah Maha Mengetahui segala sesuatu. Betul tak?

Mesti korang pelik kenapa aku cakap camtu kan? Tak lain tak bukan semuanya kerana C.I.N.T.A. Uniknya perasaan tu datang dan pergi dalam kamus hidup aku. Dalam tahun ni je aku dah mengenali 3 orang yang menawarkan cintanya pada aku. Bertuah? Takla.. Mungkin itu sekadar rezeki buat aku. Tapi dalam kegembiraan pastinya ada kesedihan. Yup, absolutely. 

Yang pertama hadir dalam hidup aku tak sampai setahun pun. Bukan jodoh kami untuk selamanya. Dia pergi dengan kehendak dia sendiri dan aku tak salahkan dia atas alasan yang dia beri untuk memutuskan perhubungan antara kami. Sampai sekarang kami masih berhubung tapi bukan sebagai kekasih, cuma kawan. Aku happy dengan keadaan itu. Kata orang....


Cinta tak semestinya memiliki. Jika orang yang kita cinta itu lebih bahagia bila kita lepaskan dia, maka lakukanlah sebegitu kerana melihat orang yang kita cintai itu bahagia adalah lebih baik dari memaksa dia menerima cinta kita tetapi dia merana selamanya...

Yang kedua pulak datang pada aku menawarkan cinta dengan paksaan. Huh, sangat tak suka dengan orang macam tu. Memaksa untuk menerima dia bukan cara aku. Bagi aku biarlah cinta itu hadir secara semulajadi. Semakin dia paksa aku, semakin payah untuk aku menerima dia. Haha...padan muka. Ops, jahat plak rasanya cakap camtu..

Cinta yang ketiga ni adalah cinta sekarang. Alhamdulillah, aku terima dia setelah 12 tahun dia menunggu cinta aku. Selama 12 tahun kami berkawan, tak pernah sekalipun dia meluahkan perasaaan dia pada aku. Lama kan? hehe.. Nanti aku bercerita lanjut pasal ni k. Bagi suprise sikit.

p/s: tau tak kenapa aku post entri ni? sebab aku tengah dengar ERA.fm sekarang ni. Dorang duk cerita tentang kisah cinta. (^_^)
 

2 comments: