Tomorrow is my bestfriend birthday..shahureen. Aku panggil dia Ureen. Mula mula kenal dengan Ureen ni masa aku belajar kat matrik. Ureen ni adalah teman sebilik aku. katil dia betul betul depan katil aku.
Ureen ni pelik sikit orangnya. Jarang tido waktu malam. Tapi kalau waktu siang pun sama juga. Tak reti nak ngantuk dia ni. Disebabkan katil aku depan katil dia, lampu meja study dia slalu la terbuka waktu malam. Aku ni jenis tak dapat tido kalau cahaya lampu betul betul kena mata aku. So, aku tido menghadap dinding la..
Antara kawan kawan aku masa matrik dulu, Ureen adalah kawan yang paling rapat selain Laila dan Aina. Aku gembira dapat berkenalan dengan Ureen. Sikap dia yang caring dan epy selalu buat hidup aku ceria je kat sana. Dia la yang paling banyak tahu tentang hidup aku masa kt matrik dulu.
Thanks a lot,Ureen..I wanna wish HAPPY BIRTHDAY to u. May ALLAH always bless ur life. Jangan kuat sangat merajuk. Dah tua pun..
tuhan tidak menguji dengan ujian yang tidak dapat dipikul hambaNya
Teman-teman
Saturday, November 8, 2008
Thursday, November 6, 2008
..::Orang Kurang Siuman::..
Tepat pukul 12 tadi berakhirla exam aku untuk semester 7. Walaupun dah abis tapi still tak rasa lega sebab Isnin depan kena pizen CP tesis lak. As first presenter lak tu.
Petang semalam jadual viva dah tertampal kat papan kenyataan fakulti. Aku, Baizura ngan Edoot pegi tengok time tu jugak..Kalau tak, tak senang duduk dalam bilik. So, bila masing masing dah tau tarikh viva mula la sume tunjuk muka cuak. Hilang mood nak teruskan study untuk paper terakhir pagi tadi.
Pas solat asar semalam,aku termenung sekejap memikirkan macam mana aku present nanti. Lulus ke tajuk aku tu? Handset aku berbunyi menandakan ada mesej masuk..
Ko nak beli makanan tak petang ni? Aku lapa la plak..
Ko nak makan ke? Jomla aku temankan kalau nak beli pape. Aku tak tau lagi nak makan ke tak. Nak pegi mana?
Ntahla..meranti kot..cengal best tak masakan panas dia?
Tunggu jap aku salin baju. Jap lagi aku turun. Engku ada kat bilik aku ni. Nak join skali beli makanan..
Mula tu memang nak beli kat meranti je. Tapi Baizura lak teringin nak makan mee bandung muar. Haih..cam mengidam je..Pegi kat N24,nak makan kat sana tapi cam seram je. Last last aku suggest pegi Mama Lin kat Taman U.
Sampai sana, mee bandung lak abis. Tanya kedai sebelah, nasib baik ada. Tunggu makanan siap dibungkus, sempat lagi snap snap gambar.
Masa nak balik tu ada satu kejadian yang lawak, seram dan cuak terjadi kat kami. Ntah dari mana datangnya orang kurang siuman ni pun tak tau. Sedap je dia duk berdiri belakang keta member aku ni. Kami dah cuak. Camne nak balik? Takkan nak reverse keta camtu je. Nak pegi kat keta pun takot.
Semua orang kat kedai makan tu perasaan dengan kami. Lama lak orang kurang siuman tu duk belakang keta member aku ni. Sempat gak la kami duduk kat kerusi kedai Mama Lin tu. Orang kurang siuman tu boleh lak pandang ke arah kami sambil tersenyum. Aku rasa cam nak menangis je. Mana la tau kan tetiba je dia datang kat kami. Seram..Dah lama dia duk belakang keta member aku tu, dia gerak ke keta sebelah. Ingatkan dah nak pegi tapi dia pusing balik dan duk kat keta member aku sekali lagi. Kami bertiga dah naik geram. Bila la orang ni nak pegi dari situ.
Petang semalam jadual viva dah tertampal kat papan kenyataan fakulti. Aku, Baizura ngan Edoot pegi tengok time tu jugak..Kalau tak, tak senang duduk dalam bilik. So, bila masing masing dah tau tarikh viva mula la sume tunjuk muka cuak. Hilang mood nak teruskan study untuk paper terakhir pagi tadi.
Pas solat asar semalam,aku termenung sekejap memikirkan macam mana aku present nanti. Lulus ke tajuk aku tu? Handset aku berbunyi menandakan ada mesej masuk..
Ko nak beli makanan tak petang ni? Aku lapa la plak..
Ko nak makan ke? Jomla aku temankan kalau nak beli pape. Aku tak tau lagi nak makan ke tak. Nak pegi mana?
Ntahla..meranti kot..cengal best tak masakan panas dia?
Tunggu jap aku salin baju. Jap lagi aku turun. Engku ada kat bilik aku ni. Nak join skali beli makanan..
Mula tu memang nak beli kat meranti je. Tapi Baizura lak teringin nak makan mee bandung muar. Haih..cam mengidam je..Pegi kat N24,nak makan kat sana tapi cam seram je. Last last aku suggest pegi Mama Lin kat Taman U.
Sampai sana, mee bandung lak abis. Tanya kedai sebelah, nasib baik ada. Tunggu makanan siap dibungkus, sempat lagi snap snap gambar.
Masa nak balik tu ada satu kejadian yang lawak, seram dan cuak terjadi kat kami. Ntah dari mana datangnya orang kurang siuman ni pun tak tau. Sedap je dia duk berdiri belakang keta member aku ni. Kami dah cuak. Camne nak balik? Takkan nak reverse keta camtu je. Nak pegi kat keta pun takot.
Semua orang kat kedai makan tu perasaan dengan kami. Lama lak orang kurang siuman tu duk belakang keta member aku ni. Sempat gak la kami duduk kat kerusi kedai Mama Lin tu. Orang kurang siuman tu boleh lak pandang ke arah kami sambil tersenyum. Aku rasa cam nak menangis je. Mana la tau kan tetiba je dia datang kat kami. Seram..Dah lama dia duk belakang keta member aku tu, dia gerak ke keta sebelah. Ingatkan dah nak pegi tapi dia pusing balik dan duk kat keta member aku sekali lagi. Kami bertiga dah naik geram. Bila la orang ni nak pegi dari situ.
Tak lama lepas tu barula orang kurang siuman tu pegi. Lega.. Dalam keta kami duk gelak je bila ingat balik kejadian tadi. Hahaha..siap bayangkan lak kalau kami main redah je masa orang kurang siuman tu kat belakang keta tadi and then tetiba dia buka pintu keta sesama ngan kami..Mau dengar satu Taman U tu jeritan kami bertiga.
Tapi disebabkan orang kurang siuman tu gak kami leh release tension dan rasa cuak.Bagus,bagus..
Petang dan malam ni aku rasa nak rest dulu and then pagi esok baru fikir tentang viva aku hari Isnin depan.
Tapi disebabkan orang kurang siuman tu gak kami leh release tension dan rasa cuak.Bagus,bagus..
Petang dan malam ni aku rasa nak rest dulu and then pagi esok baru fikir tentang viva aku hari Isnin depan.
..::Exam dan Cuti::..
Esok pagi kertas peperiksaan terakhir aku untuk semester ni. Lepas tu boleh enjoyy!!
Exam start pukul 9 pagi kat DSI yang merupakan dewan utama di UTM. Konvo UTM buat dalam dewan ni la. Tak sabar nak abiskan study. Nak rasa alam pekerjaan lak. Pastu bolehla kawen..
Sebut pasal kawen, rasa berdebar lak nak tunggu bulan 12 nanti. Risau dan gembira. Nak tau kenapa? Kena tunggu after that day la. Kalau bagitau sekarang, rasanya tak molek kot.
Hujung minggu ni rasanya nak keluar jalan jalan untuk hilangkan tension dan dapatkan mood baru untuk siapkan projek studio yang belum siap lagi. Masa exam kena stop dulu kerja kerja tu sume. Tak dapat fokus lak nanti. Mujur dapat supervisor yang baik hati. Dia beri kebenaran nak extend sumenya lepas abis exam.
Ok la.. jumpa next entry
Tata..
Exam start pukul 9 pagi kat DSI yang merupakan dewan utama di UTM. Konvo UTM buat dalam dewan ni la. Tak sabar nak abiskan study. Nak rasa alam pekerjaan lak. Pastu bolehla kawen..
Sebut pasal kawen, rasa berdebar lak nak tunggu bulan 12 nanti. Risau dan gembira. Nak tau kenapa? Kena tunggu after that day la. Kalau bagitau sekarang, rasanya tak molek kot.
Hujung minggu ni rasanya nak keluar jalan jalan untuk hilangkan tension dan dapatkan mood baru untuk siapkan projek studio yang belum siap lagi. Masa exam kena stop dulu kerja kerja tu sume. Tak dapat fokus lak nanti. Mujur dapat supervisor yang baik hati. Dia beri kebenaran nak extend sumenya lepas abis exam.
Ok la.. jumpa next entry
Tata..
Monday, November 3, 2008
..::Aku Paling Tak Suka..::..
Alhamdulillah, petang tadi aku dah selesai jawab kertas peperiksaan aku yang pertama. Walaupun kurang berkeyakinan, aku dah berusaha sehabis baik bila menjawab tadi.
Thanks to my mum and dad yang sangat supportive dan tak lupa juga terima kasih aku buat si dia yang banyak bagi semangat time aku rasa down dan tak ada mood nak study.
Aku sebenarnya nak luahkan ketidakpuasan hati aku yang dari semalam lagi dah membengkak dalam hati.
Aku ni bukan orang yang senang nak lepaskan kemarahan depan depan. Selalunya aku akan ceritakan rasa marah aku tu pada orang yang tak ada kena mengena dan yang bukan buat aku marah tu.
So, semalam yang kena dengar rungutan aku adalah si dia. Kesian lak aku rasa sebab merungut kat si dia. Yela, si dia tengah sibuk study aku lak duk kacau dia.
Aku paling tak suka orang yang ambil mudah or sambil lewa dalam hal hal yang penting macam exam ke, plan nak pergi sumwhere ke, or kerja kerja yang patut dia selesaikan.
Dalam study week ni la orang orang berkenaan baru sibuk nak cari nota. Aku tak suka orang yang tak bersedia dari awal. Itu boleh diterima lagi la kan sebab ada masa 1 week..Ada lak tu nak pinjam note yang aku buat sendiri untuk fotostat. Dah kalau pinjam, bila lak aku nak study? Haih..
Yang paling aku bengang sangat sangat, malam sebelum exam lak baru nak tanya exam kat mana esok dan jam berapa. Haih..kenapala ada juga orang macam ni. Diorang ni tak alert ke tentang tarikh tarikh penting camni? Takkanlah asyik nak harapkan orang je yang bagitau. Kalau aku wat senyap je dan tak bagitau bila, apa reaksi diorang agaknya?
Bukannya tak boleh nak buat macam tu tapi aku tak sampai hati. Dah nama pun kawan. Jaga hati la katakan. Last last aku sendiri yang bengkak hati.
Lepas ni aku dah serik dah nak tolong golongan macam ni. Dah besar pun masing masing dan boleh fikir apa yang patut buat or tak. Itukan tanggungjawab sendiri. Bukan jauh sangat pun fakulti tu kalau setakat nak tengok jadual exam. Aku pun pergi tengok sendiri. Sorang sorang pulak tu..
Sory la kalau ada yang terasa bila baca entri ni. Aku cuma nak legakan hati aku yang masih rasa bengang ni. Lain kali hope tak jadi dah la macam ni. Kalau nak tanya pun, tanya seminggu sebelum exam. Dengan senang hati aku balas pertanyaan tu..
Kalau macam ni la kan, aku tak taula macam mana agaknya masa bekerja nanti. Ntah ntah kena lantik setiausaha peribadi untuk bagitau sume perkara walaupun hanya bekerja sebagai kerani..(",)
Thanks to my mum and dad yang sangat supportive dan tak lupa juga terima kasih aku buat si dia yang banyak bagi semangat time aku rasa down dan tak ada mood nak study.
Aku sebenarnya nak luahkan ketidakpuasan hati aku yang dari semalam lagi dah membengkak dalam hati.
Aku ni bukan orang yang senang nak lepaskan kemarahan depan depan. Selalunya aku akan ceritakan rasa marah aku tu pada orang yang tak ada kena mengena dan yang bukan buat aku marah tu.
So, semalam yang kena dengar rungutan aku adalah si dia. Kesian lak aku rasa sebab merungut kat si dia. Yela, si dia tengah sibuk study aku lak duk kacau dia.
Aku paling tak suka orang yang ambil mudah or sambil lewa dalam hal hal yang penting macam exam ke, plan nak pergi sumwhere ke, or kerja kerja yang patut dia selesaikan.
Dalam study week ni la orang orang berkenaan baru sibuk nak cari nota. Aku tak suka orang yang tak bersedia dari awal. Itu boleh diterima lagi la kan sebab ada masa 1 week..Ada lak tu nak pinjam note yang aku buat sendiri untuk fotostat. Dah kalau pinjam, bila lak aku nak study? Haih..
Yang paling aku bengang sangat sangat, malam sebelum exam lak baru nak tanya exam kat mana esok dan jam berapa. Haih..kenapala ada juga orang macam ni. Diorang ni tak alert ke tentang tarikh tarikh penting camni? Takkanlah asyik nak harapkan orang je yang bagitau. Kalau aku wat senyap je dan tak bagitau bila, apa reaksi diorang agaknya?
Bukannya tak boleh nak buat macam tu tapi aku tak sampai hati. Dah nama pun kawan. Jaga hati la katakan. Last last aku sendiri yang bengkak hati.
Lepas ni aku dah serik dah nak tolong golongan macam ni. Dah besar pun masing masing dan boleh fikir apa yang patut buat or tak. Itukan tanggungjawab sendiri. Bukan jauh sangat pun fakulti tu kalau setakat nak tengok jadual exam. Aku pun pergi tengok sendiri. Sorang sorang pulak tu..
Sory la kalau ada yang terasa bila baca entri ni. Aku cuma nak legakan hati aku yang masih rasa bengang ni. Lain kali hope tak jadi dah la macam ni. Kalau nak tanya pun, tanya seminggu sebelum exam. Dengan senang hati aku balas pertanyaan tu..
Kalau macam ni la kan, aku tak taula macam mana agaknya masa bekerja nanti. Ntah ntah kena lantik setiausaha peribadi untuk bagitau sume perkara walaupun hanya bekerja sebagai kerani..(",)
Sunday, November 2, 2008
..::A.B.C::..
Petang semalam aku dan x-roomate aku msa 2nd year,Zara kuar pi Jusco semata mata nak makan ABC. Pelik kan?? Macam la kat dalam U ni tak ada ABC. Memang tak ada pun. Abang cafe tempat yang kami biasa makan dulu dah malas nak buat. So, nak tak nak kena cari kat luar la.
Perangai aku dan Zara ni pelik skit. Kalau kami tension, emo dan sewaktu dengannya, first thing yang kami cari ialah ABC. Kalau tak dapat, barulah cari aiskrim..Macam mengidam lak.
Setiap sem aku akan kuar makan dengan Zara. Sem ni kurang masa skit nak makan makan dan luang masa berborak. So, petang semalam adalah kali pertama kami makan bersama dan keluar. Masing masing dah penat study, saje release tension kat Jusco, makan ABC sambil borak borak. Dah lama tak jumpa walaupun satu U, banyaklah cite yang keluar.
ABC kat Jusco ni boleh tahan mahal gak la bagi kami sebagai student ni. Tapi tak pe sebab puas hati makan. Tengok dari atas memang tak menarik pun. Bila dah cedok sampai bawah, macam macam ada. Koktel, buah kabung, cincau, jagung..best best...
Satu benda yang aku jumpa kat Jusco semalam adalah telur pindang. Tahu tak ape kebenda ni?? Telur rebus je tapi direbus dengan rempah ratus. Aku pun tak tahu sangat apa bahan bahannya. Tapi selalunya time orang kawen je dapat makan telur pindang ni. Tu pun kat area Johor. Susah nak dapatkan telur pindang ni sebab proses membuatnya adalah rumit. Yang bestnya kat Jusco ni ada 1 gerai je yang jual telur ni. So, tak ada la aku kena tunggu ada orang kawen baru leh makan telur pindang ni. Memang favourite aku la.Nyum,nyum..
Around 5pm dah puas merayau. Tunggu bas kat tempat biasa. Mak ai..lama sesangat menunggu. Dalam sejam baru bas sampai. Hari minggu selalunya ada bas U yang akan hantar student pegi Jusco. Dah nama pun free, ikut sesuka hati dia je nak datang pukul berapa. Dari buang duit kat pakcik teksi, tunggu jela sampai bas datang..
Dah abis pun cerita..sila sambung kerja kerja anda.
Daa...
Perangai aku dan Zara ni pelik skit. Kalau kami tension, emo dan sewaktu dengannya, first thing yang kami cari ialah ABC. Kalau tak dapat, barulah cari aiskrim..Macam mengidam lak.
Setiap sem aku akan kuar makan dengan Zara. Sem ni kurang masa skit nak makan makan dan luang masa berborak. So, petang semalam adalah kali pertama kami makan bersama dan keluar. Masing masing dah penat study, saje release tension kat Jusco, makan ABC sambil borak borak. Dah lama tak jumpa walaupun satu U, banyaklah cite yang keluar.
ABC kat Jusco ni boleh tahan mahal gak la bagi kami sebagai student ni. Tapi tak pe sebab puas hati makan. Tengok dari atas memang tak menarik pun. Bila dah cedok sampai bawah, macam macam ada. Koktel, buah kabung, cincau, jagung..best best...
Satu benda yang aku jumpa kat Jusco semalam adalah telur pindang. Tahu tak ape kebenda ni?? Telur rebus je tapi direbus dengan rempah ratus. Aku pun tak tahu sangat apa bahan bahannya. Tapi selalunya time orang kawen je dapat makan telur pindang ni. Tu pun kat area Johor. Susah nak dapatkan telur pindang ni sebab proses membuatnya adalah rumit. Yang bestnya kat Jusco ni ada 1 gerai je yang jual telur ni. So, tak ada la aku kena tunggu ada orang kawen baru leh makan telur pindang ni. Memang favourite aku la.Nyum,nyum..
Around 5pm dah puas merayau. Tunggu bas kat tempat biasa. Mak ai..lama sesangat menunggu. Dalam sejam baru bas sampai. Hari minggu selalunya ada bas U yang akan hantar student pegi Jusco. Dah nama pun free, ikut sesuka hati dia je nak datang pukul berapa. Dari buang duit kat pakcik teksi, tunggu jela sampai bas datang..
Dah abis pun cerita..sila sambung kerja kerja anda.
Daa...
Saturday, November 1, 2008
..::Weekend Datang Lagi::..
Weekend datang lagi..ish,asyik mengira hari je aku ni. Dah tak sabar sangat nak balik umah. Rindu family, rindu baby comel, rindu adik alia..the most thing that i miss so much is masakan mak..sedap sehingga menjilat jari tu..
Teringat lak rendang masa raya lepas. Sampai 2 kali mak aku masak semata mata nak penuhi kemahuan anak anak..alahai,terharunya dan beruntungnya dapat mak camtu..
So, ari ni aku nak stop study and continue wat assignment aku yang masih berlambak lagi. Alhamdulillah, LCP aku dah siap. Sekarang just fokus pada landscape plan, drainage plan, sketch up plan dan master plan..Serabut seyh bila kena buat sume plan plan ni.
Okla..entri kali ni pendek je..i have no idea
Nak pi basuh baju lak..have a great weekend!!
Teringat lak rendang masa raya lepas. Sampai 2 kali mak aku masak semata mata nak penuhi kemahuan anak anak..alahai,terharunya dan beruntungnya dapat mak camtu..
So, ari ni aku nak stop study and continue wat assignment aku yang masih berlambak lagi. Alhamdulillah, LCP aku dah siap. Sekarang just fokus pada landscape plan, drainage plan, sketch up plan dan master plan..Serabut seyh bila kena buat sume plan plan ni.
Okla..entri kali ni pendek je..i have no idea
Nak pi basuh baju lak..have a great weekend!!
Subscribe to:
Posts (Atom)



