Teman-teman

Thursday, November 12, 2009

..::Manusia Kerdil::..


Hati terguris dengan perkhabaran dari sang sahabat. Perkhabaran yang benar-benar meragut kegembiraan aku pada saat ini. Salahkah aku untuk bahagia? Salahkah aku untuk terus gembira? Bukan mahuku semua ini terjadi. Tiada sekelumit dendam yang tertanam dalam hatiku..Mungkin ini balasan daripada keterlanjuran aku dahulu. Mungkin juga ini dugaan untuk aku agar aku lebih berhati-hati dalam menjalinkan hubungan.


Aku cuma mahukan yang terbaik. Aku cuba untuk jadi yang terbaik sehinggakan kepentingan diriku diketepikan. Berikan aku peluang untuk ku tebus kesalahan aku itu agar prasangka buruk itu hilang. Berikan aku ruang untuk menegakkan kebenaran yang terselindung disebalik kepalsuan yang secubit cuma.


Aku hanya insan biasa. Tak lepas dari kesalahan. Andai aku alpa, aku sedia menerima teguran dengan cara baik. Akan aku hargai teguran itu untuk kebaikan. Jangan hina aku seperti aku tiada harga diri. Aku punya maruah, aku punya pendirian, aku punya sifat malu..Mohon maaf kepada sesiapa yang tersinggung.



No comments: