Teman-teman

Tuesday, October 9, 2012

..::Genap 2 Tahun::..


9 Oktober 2010 merupakan detik bersejarah dalam hidup saya apabila saya bulatkan hati untuk menerima cinta seorang lelaki setelah kecewa mempertahankan cinta terdahulu selama 5 tahun. Pada ketika itu, hati dengan 100 peratus berserah dengan ketentuan Ilahi untuk jalan hidup saya yang seterusnya. Keputusan yang dibuat, alhamdulillah memberi kebahagian yang dicari selama ni.

Siapa sangka, insan yang pernah dikenali selama 13 tahun dengan gelaran 'abang angkat' adalah jodoh yang telah ditetapkan Allah sebagai teman hidup, pelindung dan tempat bermanja bagi saya. Syukur ke hadrat Allah.

Kalau difikirkan masa saya terima suami saya pada waktu itu, memang rasa macam tak percaya je. Keputusan yang saya buat masa tu pun bukan dengan sepenuh hati. Ikhlas saya bagitahu, suami saya tu bukan 'taste' saya. Hehe.. Tapi bila saya bersama dengan dia, hati saya rasa tenang. Dalam tempoh 3 bulan  dari saat kami 'declare' sebagai pasangan serius, keluarga suami terus datang merisik. Lepas tu, bulan Mac kami bertunang selama lebih setahun. Dan sekarang, alhamdulillah sudah 4 bulan kami menjadi suami isteri.

Selamat ulangtahun kedua, sayang...

n o t a k a k i : Indah sungguh percaturan Allah, bukan...... (^_^)


2 comments:

fieda said...

moga2 kekal bahagia hingga hujung nyawa..

rimieilya said...

amin....=)