Teman-teman

Wednesday, November 11, 2009

..::Kalau Saya Menjadi Seorang Isteri::..


Entri kali ni hanya sekadar menghilangkan bosan. Berminat nak buat tag ni plak..Tiada kena mengena dengan sesiapa ok. Letih memikirkan ayat untuk ditulis dalam report. Berehat sebentar bersama kit kat...opss,silap. Berehat sebentar bersama blog kesayangan ramai.ehe..



Kalau saya menjadi seorang isteri...
saya mahu jadi kawan..teman..rakan kongsi..geng gaduh (manje2 je tau)..bersama suami..mahu juga berkongsi minat bersama even masa bujang tak suka pon nak buat or tak pernah nak buat pon benda tu.

Kalau saya menjadi seorang isteri...
saya taknak ada ada orang gaji.. saya mahu menjadi seperti mak yang boleh buat sume kerja rumah dengan baik. lagipun kalau ada maid nanti tak dapat nak manja2 ng suami selalu or everytime..ahaks

Kalau saya menjadi seorang isteri...
saya mahu berhias cantik di depan suami dan memakai pakaian yang digemarinya..mahu nampak sentiasa chomeyl dan anggun selalu..lalala

Kalau saya menjadi serorang isteri...
Saya mahu anak yang berkualiti bukan berkuantiti..yup, kalau rezeki banyak terima jela. tapi make sure berKUALITI..bukan seperti kuali k..ehe..

Kalau saya menjadi seorang isteri...
saya mahu bekerja selagi suami membenarkan..padahal memang nak jadi suri rumah sepenuh masa pun. Boleh uruskan hal rumah tangga dengan baik..tapi if bekerja, biarla hanya pada opis hour..no OT,OT..tak sabar nak balik nak berkepit dengan suami tercinta...kalau ada masa terluang je sure dengan suami..wah,bestnya..romantis gitu..berdua bersama



Kalau saya menjadi seorang isteri...
saya mahu berkongsi segala2nya dengan suami..berkongsi berus gigi boleh masuk kategori berkongsi tak?hehe...ok,ok..berkongsi di sini bermaksud berkongsi susah senang bersama.bukan masa senang je..

Kalau saya menjadi seorang isteri...
saya mahu jadi yang terbaik untuk suami dan anak2 selagi saya mampu..susah tu nak tunaikan..betul tak? takpe,nak jadi isteri solehah kan..

kalau saya menjadi seorang isteri...
saya akan pastikan rumah sentiasa bersih dan kemas..tapi lagi best kalau suami tolong buatkan sama..hehe..apa yang penting,kerjasama..lalala

Kalau saya menjadi seorang isteri...
saya MAHU memasak untuk keluarga even sekarang ni tak pandai sangat pun. rasanya dia lagi terer memasak.hehe..takpe,ada masa lagi untuk improve skill..kalau takde masa pun,weekend saya akan pastikan saya yang memasak..anak2 blh tlg ibu okies..

Kalau saya menjadi seorang isteri...
saya berharap saya akan menjadi isteri yang menyenangkan hati suami..itu yang penting..

(^__^)



No comments: