Teman-teman

Wednesday, March 27, 2013

..::Bila Allah Memberi Ujian::..


Salam Rabu semua...

Kekalutan berlaku di pagi hari. Encik suami demam panas tiba-tiba je. Semalam elok ada je dia balik dari keje. Tengah malam tadi saya terjaga dari tidur sebab rasa macam katil bergegar-gegar. Rupanya kesan daripada badan encik suami yang menggigil. 

Saya ingatkan dia cuma sejuk biasa sebab selalunya encik suami memang tak suka pakai selimut. Alih-alih malam tadi dah berselubung sampai paras leher. Bila saya rasa dahi dan leher encik suami, sah memang dia demam. Encik suami jarang kena demam panas macam ni. Saya dah risau dan tak lena tidur. Cari comforter yang tebal kat bilik sebelah dan terus selimutkan encik suami kemas-kemas. 

Waktu saya bangun subuh, saya rasa lagi dahi encik suami. Makin panas. Selepas solat, saya letakkan tuala basah di kepala encik suami. Bagi dia minum segelas besar air masak. Saya prepare breakfast ringkas, bersiap untuk ke office dan makan-makan sekejap. Pastu terus ke office dan angkut sekali encik suami.

Huhu..kesiannya

Saya terpaksa tinggalkan encik suami dalam kereta sekejap sebab saya ada keje urgent nak settlekan dulu. Jam 9 saya bawa encik suami ke klinik. Suhu badan agak tinggi. Risaunya saya.. If 2 hari tak kebah, kena datang lagi untuk ambil darah plak. Hopefully cepat-cepat sihat ye sayang.







No comments: