Teman-teman

Monday, August 2, 2010

..::Ampun Pak Polisi::..


Cam dah buang tabiat je aku ni. Ntah tak pasal-pasal rasa bersemangat giler. Cek tak tahula pasai apa.. Kot sebab mimpi malam tadi kot. Hehe.. Rasa riang gembira yang amat sangat. Ish, cuak plak bila berperasaan begini.

Bangun pagi rasa fresh sangat. Dapat tido lama-lama arini sebab dah takde survey. Hehe.. Breakfast sambil blogwalking. Sonoknye..dah lama tak buat aktiviti camni.

Aku nak share cite aku kena saman trafik buat pertama kali. Hehe..Korang pernah kena saman speed-trap tak? Aku dengar sekarang ni dah tak boleh mintak kompaun. Nape ek? Sebab ramai sangat ke yang wat salah laku kat atas jalan? Huhu..

Aku belum bayar lagi. Camne nak bayar kalau elaun tak masuk lagi kan. Banyak plak tu...3 ratus tu.. Haiyak..

Selama aku balik Terengganu tak pernah pun kena apa-apa saman. Dah nak kena kat aku, time aku balik bulan lepas aku kena saman speed-trap. Nyesal plak rasanya bawa laju. Ye, memang aku suka bawa laju pun. Rasa cam siput je kalau bawa keta 80kph,90kph.. Jangan ikut perangai aku ye.. Merbahayakan keselamatan. Selalunya aku akan bertolak dari Perak ni awal pagi tapi time aku balik bulan lepas tu aku bertolak dari sini jam 3 petang. Tu pun kes balik tak dirancang. Padan muka aku. Hahaha...

Bila surat saman sampai kat umah, mak aku dah bebel. Pasni takleh dah la bawa laju-laju. Huhu.. Ye mak, saya janji saya tak bawa laju-laju lagi. Takmo dah kena saman. Rugi duit. Kan dah tak boleh shopping-shopping. Padan muka skali lagi..

No comments: