Teman-teman

Friday, November 12, 2010

..::Syukur::..


Setelah 3 hari aku berulang alik ke Ipoh, akhirnya siap juga data collection terakhir aku untuk master. Hopefully tak kena repeat data collection. 

Sepanjang 3 hari tu, macam-macam gelagat yang aku tengok. Dari pagi sampai petang. Data collection kali ni tak memerlukan aku untuk gerak awal pagi dari hostel dan pulang lewat petang macam yang sebelum ni. Tapi kepala aku tiap-tiap hari gak la pening bila balik dari sana. Huhu..

Gelagat pada hari pertama sangat menggeletek hati aku. Hati aku cakap, ada gak orang camni sekarang ni ek. Kan aku distribute questionnaire kat orang ramai, so of course la aku nakkan detail dorang dan juga pendapat dorang. Meh ikuti perbualan aku ngan sorang mamat ni..

Aku: Bang, mintak maaf ganggu sekejap. Saya tengah buat kajian kat sini. Boleh tak saya amik masa abg sekejap untuk isi borang survey ni.

Mamat X: Hurm, boleh..

Tengah-tengah tulis tu dia tanya something

Mamat X: Ni sape punya?

Aku: Saya punya (jawab sambil blur-blur)

Mamat X: Dah tu kenapa tak tulis sendiri..
Aku: ????? 

Aku pun terangla balik tujuan aku kasi borang tu kat dia

Mamat X: Umur berapa?

Aku: 24..kenapa?

Pastu aku nampak kat borang tu dia tick jantina dia pempuan. Ah, sudah... Rupanya dia masih tak faham nak kena buat apa. Sekali lagi aku terang kat dia bagi lagi jelas. Haiyakk... Aku terus pandang tempat lain dan bagi dia jawab semua soalan dalam borang tu. Sambil tu aku tersenyum sendiri.. =)

Gelagat hari kedua takla kelakar cam hari pertama. Cuma aku ditegur oleh seorang brader melayu terakhir. Brader ni suh aku sertai kursus bahasa melayu. Adoyai.. Aku datang tempat tu pun sebab nak siapkan study aku. Ni plak dia suh aku masuk kursus tu. Boleh plak dia sindir aku sebab aku cakap aku tak berminat. Huhu..Dahla pakai baju yang sama selama 2 hari. Hari sebelumnya pun dia ada cuma tak tegur aku je. Hehe..

Gelagat hari ni adalah salah tegur orang. Aku ingatkan orang tu orang Malaysia. Sekali mamat Indon. Hehe.. Muka dah takleh beza, camne la aku tak salah tegur. =) 

Sepanjang 3 hari tu, aku dapati ramai gak yang duk kat stesen bas tu bukan dari rakyat Malaysia. Ada juga yang dari golongan rakyat Malaysia, tapi tak reti membaca. Huhu.. Papepun, time kasih la pada dorang yang sudi bagi kerjasama kat aku. Selesai tugasan aku. Sekarang leh fokus analyse data sepenuhnya. Tak sabar nak abiskan master.

(^_^)

No comments: