Teman-teman

Thursday, September 16, 2010

..::Jalan Raya Lagi::..


Dah raya ke berapa ek arini? Raya ke-7 la..Hehe.. Aku still pegi beraya rumah kawan-kawan walaupun dah raya ke-7. Yela, raya pertama dan kedua cam tak best je, so ganti pada hari yang kendian la kan. Baru syok.

Hari ni tempat tujuan beraya aku adalah Kemaman. Cadangan asal hanya nak beraya rumah Ain, ex-classmate masa duk Kelantan dulu. Tapi pagi-pagi tadi dapat contact my bestfriend yang kat Kemaman juga, terus cakap nak pegi beraya kat rumah dia. Orang dah kawen ni payah la sikit nak jumpa. Betul tak? 

Sampai di Kemaman, tuju rumah GG dulu. Minum-minum, borak-borak..pastu gerak pegi umah Ain plak. Kat sini lama sikit. Maklumlah, dah lama tak jumpa. 1st time jumpa selepas terpisah 13 tahun dulu pun sekejap je leh borak. So, this time cover balik la. Sambil borak tu sambil mesej dengan Alias. Tanya dia ada kat kampung ke tak.. Tanya punya tanya, sampai gak aku kat umah dia. Hehe.. 

Rumah yang aku terjah hari ni sume pertama kali aku pegi. Sume main gamble je. Masa nak ke rumah Alias je tersesat sampai ladang kelapa sawit. Huhu.. Cuak gak. Tuan rumah salah bagi peta daa.. Haih..

Esok, mak abah ajak join konvoi anta menantu kat Tumpat. Malasnya aku nak pegi. Jauh tu nak drive balik hari. Mau tercabut kaki gue. Nak pegi ke tak nak, nak pegi ke tak nak...Arrghhh...
 

No comments: