Teman-teman

Friday, October 17, 2008

..::Bila berjauhan::..

Di saat saat aku bersendirian begini, fikiranku sering mengingati semua insan yang aku sayangi. Di saat berjauhan dengan mereka, baru ku kenal erti rindu yang sebenar. Bila bersendirian, seringkali memori dan kenangan pahit manis menjalani hidup ni terlayar dimata fikiranku. Kurasakan baru semalam aku bermanja dengan mak dan abah, baru semalam aku mengusik adik adikku, baru semalam aku berbual dengan along.



Belakang: aku,aiman,fatin,kakak
Tengah: angah,anissa(anak along yg ke3),mak,abah,along,fahmi(anak along yg ke4)
Depan:ain(anak pertama along),farhana(anak along yg ke2) -hny abg iparku, abg Lan je tak ada.



Rupanya aku hanya berimaginasi. Umurku kini bukan lagi 10 tahun, bukan lagi 15 tahun. Aku kini makin mengenal dunia sebenar. Menjalani kehidupan sebagai orang yang lebih dewasa. Yang sudah mampu untuk memikul tanggungjawab menjaga sebuah keluarga.


Betapa masa itu cepat benar berlalu. Semakin umur bertambah, aku semakin takut untuk kehilangan orang orang yang aku sayangi. Semakin aku takut untuk meninggalkan mereka jauh dari diriku. Benar kata pepatah, yang patah takkan tumbuh kembali. Di mana akan kucari pengganti mereka andai suatu masa Allah mengkehendaki mereka pergi dulu sebelum aku?

No comments: