Teman-teman

Wednesday, September 2, 2009

..::Hampir Ke Situ::..


Ketika waktu itu semakin hampir,
aku semakin keliru dengan apa yang ada dalam hati ini..
Apakah itu hanya mainan perasaanku semata-mata?

Aku buntu untuk memikirkan tentangnya..
Banyak hati yang perlu aku jaga, termasuk hatiku sendiri..

Aku serik dengan apa yang pernah terjadi dalam kamus hidupku
Runsing seandainya sejarah berulang kembali..
Hati menyatakan sayang, cinta dan rindu
Tapi adakah hanya aku seorang yang merasainya?

Fikiran bercelaru..
Salah aku, atau salah dia?
Semakin aku fikirkan semakin kuat hatiku berkata
aku bukan yang terbaik untuk dia..

Ya Allah,
Seandainya dia pilihan terbaik untukku,
maka hadirkan dia dalam kehidupanku sehingga ke hujung nyawa..
Dan seandainya aku bukan yang terbaik untuknya,
maka Kau kurniakan dia
seseorang yang dapat menjaganya sebaik mungkin..
yang dapat memberi keceriaan buat dirinya
berikan dia kegembiraan dan kebahagiaan yang dia inginkan
sejahterakan hidupnya dunia akhirat


*awak, maafkan saya jika awak rasa saya masih meragui ketulusan awak..saya keliru*



No comments: