Teman-teman

Thursday, February 24, 2011

..::Nenek, Bertahanlah::..

Since aku dah lama tak de nenek or datuk even sebelah mak or abah, so aku menumpang kasih nenek orang la. Hehe..

Semalam si dia mesej mengatakan nenek masuk hospital. Shock off sekejap. Nenek jatuh dalam bilik air. Sama seperti kejadian sebelum nenek aku meninggal. Arwah pun jatuh bilik air juga. Tak lama lepas tu dah takde. Sedih sangat sebab aku rapat dengan arwah nenek belah abah.

So si dia bergegas untuk pulang ke kampung on that day juga. After fetch his younger brother, terus meredah angin malam dari KL ke Johor. Aku yang kat Perak ni risau yang amat. Dahla aku tau si dia tu tak nampak sangat kalau drive malam. Plak tu nak melawat nenek yang kat hospital lagi. Aku taknak la jadi pape plak pada dia. Selagi aku tak terima mesej dari dia, selagi tu hati aku ni berdebar je.

At last, sampai juga dengan selamat. Nenek di tempatkan di Hospital Muar. Kata mak si dia, nenek tak sedar. Retak tulang punggung, leher dan tulang belakang. Huhu.. Sedihnya. Aku dapat bayangkan keadaan yang sama bila aku melawat arwah nenek aku dulu di Hospital Pekan. Sedih dan sayu je.

Keadaan nenek hari ni masih sama. Tapi si dia tak dapat stay lama kat sana, memandangkan urusan kerja yang menghalang. Malam ni dia dah gerak balik KL semula. Lagi sekali la aku terpaksa menahan debaran sambil tak putus doa supaya dia selamat.

Aku doakan semoga nenek cepat sedar dan sembuh kembali...

No comments: