Teman-teman

Monday, March 7, 2011

..::Kejadian Yang Tak Diingini Di Pagi Hari::..


Bilik terkunci.

Memang terbaikla. Kunci plak aku tinggalkan dalam bilik. Macam confidence je dah amik kunci sebelum keluar bilik. Aku nak ke bilik sebelah untuk tengok tv sambil buat homework sikit.

Dah 2 hari pun aku ulang alik ke bilik housemate aku tu memandangkan aku keseorangan di rumah. Dia tinggalkan kunci bilik dia dekat aku sebelum dia balik. Ntah macam mana pagi ni aku boleh terlupa nak amik kunci bilik aku sebelum kunci dan keluar.

Tengah-tengah layan fb aku rasa macam ada yang tak kena. Aku toleh belakang, memang betul perasaan aku tu. Kunci bilik aku takde. Ah sudah.. Aku keluar pegi cek bilik aku memang sah dah berkunci. Adoyai..

Kepala dah fikir nak masuk ikut tingkap. Sekali jenguk kat luar beranda punyalah jauh antara bilik aku dengan bilik housemate aku ni. Pulak tu bilik kami menghadap ke jalan. Takkanla aku nak panjat time orang ramai lalu lalang nak pegi kelas. One more thing yang sangat terbaik adalah aku BERKAIN BATIK. Memang bagus pun kan..

Last choice yang aku ada adalah ke ofis admin village. Huhu.. Tapi camne aku nak pegi kalau dengan berkain batik? Kalau aku tak pegi dan tunggu sampai petang, camne plak aku nak amik housemate aku malam ni kat ktm?

Terpaksala aku pinjam baju housemate aku yang ada. Tak mungkinla aku nak ke sana dengan kain batik semua kan. Hehe.. Mau semua orang tengok aku semacam je.

So sekarang alhamdulillah. Aku dah boleh masuk bilik aku lepas amik kunci spare tadi. Maaf ye housemate, kite pinjam baju, seluar ngan tudung kamu tadi. Huhu.. 

Kalau roomate ada,takdelah aku jadi camni. Good lesson ye cik rimie. Lain kali jangan kalut sangat. Pastikan betul-betul sebelum kunci pintu.

No comments: