Teman-teman

Wednesday, July 29, 2009

..::Seminggu::..


Alhamdulillah,dah seminggu pun kat sini. Macam2 hal yang berlaku. So far aku happy je kat sini. Agak homesick, tapi leh control lagi la. Jauh sangat dengan family. Dulu masa kat JB, dekat gak nak balik umah. Kat sini, maunye seharian aku dalam bas kalau nak balik. This Friday my first experience balik umah naik bas. Huhu..Pasni tak payah dahla naik bas. Kan dah ada keta baru.hehe..


Untuk minggu pertama ni takde la busy sangat. Just settlekan a bit procedure as postgraduate student. Letih gak nak berjalan sana sini. FYI, kelas aku hanya pada hari Khamis dan Jumaat. Boring kan? Nak wat camne. Hari2 lain leh r fokus pada research. Tapi satu ape pun tak start lagi. Baru je gi pinjam buku kat IRC semalam. Ada la baca skit2.


As a GA, aku perlu penuhkan 5jam seminggu sebagai pembantu sv aku kat sini dan 22 jam sebulan untuk progress research. Setakat ni baru je masuk 1st class yang sv aku ajar (transportation eng.). Esok plak ada tutorial. Agak2 cukup ke nak penuhkan 5jam seminggu tu ek kalau dah kelas 2kali seminggu je? Cukup kot. Ntahla..tutorial (sejam), marking paper (3minit/paper), field work lagi. Tapi tu bukan tiap2 minggu. Cam nak mintak kat sv la nak marking paper untuk kelas GIS or Land Use. Boleh la ye..


Owh ye, korang mesti baca nota kecil aku yang kat sebelah kiri atas tu kan? Mesti tertanya2 kenapa ek aku kena duk dalam bilik je.hehe..Panjang citenye. Ok..ok..aku pendekkan.


Hari Ahad lepas aku tak berapa sihat. Gi klinik, check2 sgala. Mula2 doc cakap just sakit biasa. Demam pun tak kuat sangat. Just 35dc je. Bila dah sampai kat blok je, kesihatan bertambah buruk. Aku sesak nafas. Hantar ke klinik semula and then terus bawa ke Hospital Bt Gajah.huhu.. Nasib baik ada Yie dan kawan2 yang lain. Thanks uoll..Dah masuk air sume, doc suh kuarantin dalam bilik seminggu. Tapi aku kuar gak.hehe..bosan yang amat. Doc just suspek aku kena H1N1 je. Yela,Uitm kan dah cuti sebab virus ni. Mana tau UTP pun kena gak. Kalau ye, akulah pembawa wabak tu.h0h0..Alhamdulillah, aku tak pape. Dah sihat pun.


Hari ni masih berkurung dalam bilik. Takde pape nak buat kat luar. Nak study2 skit..layan muvie..tido..hehe..


Tak sabar nak balik Jumaat ni.

2 comments:

msi.my said...

xsabar nak naik keter baru...huhu

rimieilya said...

tunggu akak balik k..nt kte naik keta baru.hehe