Teman-teman

Tuesday, October 13, 2009

..Kekasih Tak Jadi::..


Suatu hari aku ke kedai, aku terserempak dengan dia. Dia pandang aku sama seperti selalu semasa aku masih di alam persekolahan. Tapi pandangannya kali ini agak berlainan. Seakan ingin memberitahu aku sesuatu. Aku cuba tersenyum tapi sumbang. Pertemuan kami berakhir di situ.


Selang beberapa hari dia datang ke rumah. Sekali, aku biarkan. Dua kali, juga aku biarkan dia menunggu di luar. Dah masuk beberapa hari dia tunggu aku di luar pada waktu yang sama setiap hari, aku terpaksa juga jumpa ngan dia. Malas nak dengar mak membebel..


Seperti yang telah aku jangka, dia meluahkan rasa cinta padaku. Tak pernah putus asa.
Acapkali dia menyuarakan rasa cintanya tapi aku hanya berdiam diri. Berpucuk surat cintanya aku biarkan sepi.Sejak dibangku sekolah lagi dia selalu memerhatikan aku. Kebetulan kelasnya berada di atas kelas aku. Setiap kali dia ke kelas, pasti melalui kelas aku dan setiap kali itu juga renungan tajamnya jelas ditujukan untukku. Debar hati hanya Tuhan yang tahu..


Kali ini aku juga menolak cintanya dengan baik. Dia tak pernah putus asa untuk meraih cinta dariku. Pertemuan terakhir kami, dia memberi sekeping surat dan juga sebuah buku. Aku terkesima. Nak terima atau tidak. Akhirnya aku terima juga sebab tak sampai hati nak lukakan hatinya setelah aku tolak cintanya.


Aku buka surat yang dia beri. Aku baca. Sedih, pilu rasanya jika aku berasa di pihak dia. Aku kagum kerana cintanya masih untukku. Dia sertakan no hp dan juga emelnya sekali. Berharap aku akan menghubunginya nanti.


Tiba-tiba aku tersedar...arghh,mimpi rupanya. Tapi nombor itu???


Ntah macam mana aku boleh teringat balik kat this guy.
Ni sume gara-gara mimpi yang aku alami malam tadi. Haish..mainan tido je pun. Kisah aku dan dia ni pun dah lama terjadi. Kalau tak silap aku masa tu aku baru form 2 and that guy dah form 5. Waktu tu budak-budak lagi. Setiap kali dia bagi surat cinta, aku baca pastu aku simpan. Takdenye nak balas-balas. Tapi serius, nombor hp yang dalam surat tu aku ingat sampai sekarang. Ntah betul ntah tak tu nombor dia. Aku cerita pada rumate. Dia dail nombor tu, ada pemilik tapi tak diangkat. Ah sudah..kalau betul dia, mati la aku. Huhu..mintak dijauhkanla.


Apakah???


Selalu je nampak dia kat kedai mak dia bila aku balik rumah. Setiap kali dia nampak aku, mesti dia tengok je. Senyum tak, masam pun tak. Cam selalu dia wat masa kat sekolah dulu tu la. Seram gak. Tapi aku buat tak tahu jela..Hope kalau balik rumah nanti, takla terjadi seperti mimpi aku semalam tu. Haha..cuak2.




No comments: