Teman-teman

Friday, July 16, 2010

..::Hari yang Memenatkan::..


Fuh, baru skip survey sehari..dah rasa penat yang amat. Dah la panas melampau. Berpeluh aku duk dalam bas.

Pengalaman hari ni banyak yang best walaupun penat. Awal pagi,tak sedar bunyi jam. Sedar-sedar dah 610. Ligat pegi mandi n solat. Hehe..Selalunya bangun 545. Sempatla bersiap dengan tenang. Padan muka aku sebab bangun lambat.

Sampai Ipoh dalam 45 minit sebab ada excident. Keta masuk juram. Huhu..Tunggu dalam 10 minit, bas yang aku selalu naik tu sampai. Naik je bas, dah kena serang dengan konduktor bas. Aiyak..sibuk nak tau kenapa aku tak datang semalam. Makin stress aku duk dalam bas tu lama-lama. Mujur tinggal 3 hari je lagi.

Tengahari plak bahang yang amat. Aku sampai terlelap. Haha..Sejak aku wat survey ni, aku dah skip makan tengahari. Tak sempat. Aku rehat untuk solat je. Tu pun lewat sejam dari waktu solat. Kulit dah makin gelap..hari-hari kena debu dan asap. Camnila perasaan orang yang keje atas bas ek. 

Waktu petang paling best. Bas rehat setengah jam sebab nak tunggu budak-budak ILP balik. Hehe..Time dorang kuar, dah macam sardin dalam tin dah kami dalam bas. Dengan bisingnya, usikan nakal, suara-suara sumbang yang menyanyi dan tak kurang gak aroma semulajadi yang ntah sape punya. Huhu...Mujur aku duk tepi tingkap. Awal-awal lagi dah buka luas-luas. Haha..Jahat gile aku kan? 

Bila tengok kejadian ni,teringat plak time matrikulasi dulu-dulu. Camnila aku masa naik bas Rahmat Alam dari matrikulasi ke bandar. Sebab tu la aku tak suka kuar time kat matriks. Kalau kuar pun, suka pilih bas yang tak ramai orang dan dapat tempat duduk. Tak suka berhimpit dengan lelaki terutamanya warga asing yang bersepah time tu. Huhu..

Pengalaman-pengalaman. Sume ni hanya akan dilalui time kite belajar je. Kalau tak caye, try tanya orang yang dah keje. Nak ke dorang buat keje camni kalau disuruh? Hampa. Mesti mengelak awal-awal. Yang kena wat sume budak-budak yang nak cari duit lebih. Company akan bayar sape-sape yang nak wat survey ni untuk company dorang dengan bayaran RM50 sehari. Tu pun kalau dorang pemurah la. Kalau tak, lagi sikit.

Tiba-tiba teringat zaman di UTM dulu. Hehe...buat survey tepi jalan, dalam mall, stesen bas. Rindu plak...

(^_^)

No comments: