Teman-teman

Saturday, February 6, 2010

..::Aku Rasa Aku Dah Gemuk::..


Dah lama aku perasan, tapi baru tadi aku mengesahkannya. Haha..lawak betul. Time aku gi Tesco dengan housemate aku tadi, kitorang terperasan alat penimbang kat sana. Pastu masing-masing duk berebut nak timbang dulu. Padahal kat rumah ni ada je alat penimbang.

Tula..xnak caye sangat. Tengok kat cermin pun leh tau berat tu dah naik, tapi still tak nak ngaku.


Bukan apa, bila aku timbang kat rumah, berat aku duk takat tu je. Mestila xcaya..Petang tadi baru la akur yang berat aku dah naik. Tapi still maintain la..Takla sampai overweight ke apa..BMI ideal ok..


So, tadi aku beli set badminton. Dah lama pun plan ngan rumate nak beli, tapi tak terbeli-beli pun. Saje nak mengisi masa lapang petang-petang. Tapi sekarang ni cuaca plak yang tak ok.. Asal petang je, hujan.. Pagi-pagi elok je panas terik. Nak tak nak, kena tengok cuaca gak la kalau nak turun main. Aku nak kembalikan berat badan aku yang dulu. Sebab aku tak suke sangat bila muka aku chubby. Hehe..


Tapi aku ok gak bentuk badan aku sekarang ni sebab takla nampak sekeping je cam masa degree dulu. Sampai kan banyak kali terjatuh. Dah macam papan je. Hehe..Sekurang-kurangnya ada gak perubahan dalam hidup aku. Dan aku semakin gembira sekarang. Aku bebas dengan hidup aku. *tetiba plak kan..motif??*


Dah tak sabar nak ke Kedah hujung minggu ni. Ada sesape nak ikut?? Muat lagi kalau nak naik CeCiL aku tu. Ada gak teman aku nanti..




2 comments:

OpiYa OneL said...

takpe mira.. gemuk skit je.. bukan cam ak gemuk byk. huuu~

rimieilya said...

haha..ko gemuk byk ke?xpe.nmpk comel skit time kawen nt ek