Teman-teman

Monday, February 8, 2010

..::Alahai Bapakku::..


Malam ni aku borak-borak ngan adik aku yang baru pas SPM tu. Sembang-sembang pasal plan cuti tahun baru cina nanti. Kami adik beradik rancang nak gi holiday kat Bukit Gambang Resort City. Since masih ada promotion, better gi sekarang. Tengah murah woo..


Tengah-tengah sembang, ada la terselit pasal 1 benda ni. Time aku baca mesej adik aku tu, aku dah tergelak besar kat meja study aku ni. Rumate aku pun gelak sama. Haha..


Ayat adik aku lebih kurang camni...


Adik: Tadi abah tanya koi, aok tak cari pakwe baru ke?

Dalam aku gelak tu, aku balas la gak mesej adik aku tu...

Aku: Aok ckp kt abah, koi suh abah tlg carikan koi pakwe. Koi terima je kalau abah dah berkenan..*cam pasrah je kan ayat aku balas*

Adik: Abah suh aok cari sendiri. Aok cepat la kawen. Koi dah tak sabar nak wat kenduri kat umah ni.


Cam tu la lebih kurang. Panjang lagi perbualan tu sebenarnye. Tapi part yang ni paling wat usus perut aku melompat-lompat tau. Tak pernah-pernah abah aku tu teruja tanya soalan camtu kat adik aku. Pasal aku plak tu. Haha..


Patutnye mak aku la yang beria kalau pasal teman hidup anak-anak dia ni. Tapi sekarang dah terbalik plak. Mak aku cool je. Tapikan..aku suke ngan perubahan abah aku sekarang. Dah gemar jadi Pak Nam plak dalam rumah tu. Haha..banyak benda aku nak cite pasal perubahan abah aku ni. Nanti aku ingat balik, aku cite kt korang ek..Alahai bapak ku...Love u la daddy.Mmuahh..


notakaki: abah, anakmu ini masih belum berfikir tentang hal cinta. belum tiba saatnya.kalau jodoh anakmu ini sampai, akan aku khabarkan padamu..cukup rasanya aku katakan, aku sedang berkawan dengan 'seseorang'. bila semuanya clear, abah orang pertama yang tau ok..*nak gelak lagi la.hehe..*



No comments: