Teman-teman

Wednesday, April 20, 2011

..::Love U So Much::..


Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita?   

Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ?  

Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jgn minum ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.??   

Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga.   

Saat kita sudah dipercayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau..  

Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar.. Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..

Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga..   

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..

Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangannya..ayahpun tersenyum bahagia.. Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis? Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..   

Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..  


....Memang betul pun apa yang dikata. Aku ingat lagi masa aku terima ijazah dulu. Aku cadangkan mak dan abah pakai baju batik yang sama. Masa mula-mula tu abah macam nak tak nak je. Yela, abah ni jenis tak suka menunjuk kalau dia nak or suka. Tiba-tiba satu hari tu abah nak pegi meeting kat KT, terus abah suh kami siap. Dia suh kami ikut skali dengan alasan nanti boleh pegi shopping beli kain untuk pakai time konvo aku. Wah, terharu betul time tu.

Dan satu lagi yang tak dapat aku lupakan masa aku naik stage terima ijazah aku tu. Bila aku tengok muka mak abah punyalah berseri-seri. Abah plak siap tunjuk thumb up dua-dua belah tangan lagi pada aku. Time tu memang betul-betul bangga dia dengan pencapaian aku. Dah bergenang air mata aku masa nak berjalan ke tempat duduk aku.

Abah memang tak tunjuk yang dia sayang kami tapi dari segala perlakuan dia, aku tahu abah bangga dengan anak-anak dia.

Love u so much Abah...

3 comments:

jamiey writes said...

good post! i love my daddy too :D

TakeShi_TomAto said...

kat abah je...kat kengkawan nih..???

rimieilya said...

jamiey~tenkiu2...yeay.we must n should love our dad forever

takeshi~abah je la.nt aku wt yg kawan2 nye plak ye