Teman-teman

Saturday, October 23, 2010

..::Cuaca Oh Cuaca::..

Salam Sabtu... Apa aktiviti korang hari ni ek? Aku duk melepak kat hostel je. Bosan memang bosan. Tapi memandangkan next weekend ada date dengan buah hati, so nak save duit plus nak kurangkan meter perjalanan keta. Motif sebab taknak anta service awal. Hehe..

Eh, aku bukan nak cite pasal tu la. Aku nak cite pasal cuaca sekarang ni. Tempat korang panas tak? Ada hujan turun tak? Huhu..kat sini dah seminggu kot tak hujan. Cuaca plak masyaAllah... panas yang tahap nak buka baju sepanjang masa je. Kipas bilik aku tak pernah tukar dari level 5 tau..

Tadi aku pegi makan dengan rumate aku. On the way nak ke Taman Maju, kami dah perasan kawasan lapang sebelah kedai makan tu dah terbakar. Api dah merebak pun. Mula-mula tu niat nak tepon bomba terus. Last-last senyap camtu je. Time balik baru kami tepon bomba disebabkan api dah merebak sampai tepi jalan dan kedai makan tu. Orang kedai makan tu pun tengah sibuk nak padamkan api. Yela, nanti terbakar kedai dorang..rugi je. Tengah cakap ngan abang bomba kat balai, lalu lori bomba depan mata aku. Syukur sangat dorang dah datang. And then terus aku blah dari tempat kebakaran tu lepas nampak bomba datang padamkan api. Ni tengok gambar kejadian kat bawah ni...

abg bomba sudah datang...

tu kedai yang hampir-hampir terbakar...
Ya Allah, turunkanlah rahmat hujan buat kami disini.... Amin

No comments: