Teman-teman

Thursday, October 7, 2010

..::Lega::..


Alhamdulillah.. Akhirnya aku berjaya gak meluahkan apa yang aku rasa. Aku bersyukur sangat sebab dah tak perlu menipu diri sendiri dan juga membiarkan orang lain kecewa dengan kepura-puraan aku.

Mesti korang tertanya-tanya kan pasal apa... Ingat tak entri aku sebelum-sebelum ni? Tentang kekeliruan aku mengenai cinta? Actually aku dah menerima dia sebagai someone yang special dalam hidup aku tapi bukan atas kerelaan aku sendiri. Aku terima dia kerana dia seperti memaksa aku untuk sebuah perhubungan. Aku terima dia sebab aku fikir tak salah aku menerima orang yang menyayangi aku walaupun aku tak sayang kat dia.

Tapi rupanya aku silap. Cinta tu sememangnya tak boleh dipaksa. Selagi kita paksa, selagi itu diri kita di dalam kepura-puraan. Dan yang lebih menyakitkan adalah pihak yang satu lagi. Memang akan kecewa lebih-lebih lagi bila dia dapat tahu yang cintanya tak pernah berbalas setelah sekian lama dia berikan cinta itu.

Selama beberapa hari aku mengenali dia, aku semakin rasakan yang tiada persamaan antara aku dan dia. Banyak yang bercanggah daripada kesepakatan. Aku tak dapat terima dia seadanya. Hati aku menolak keras. Lebih baik aku berterus terang sekarang daripada aku terus-terusan menipu.

Aku harap dia jumpa perempuan yang lebih sesuai dengan cara hidup dia sekarang. Aku doakan dia baik-baik saja. Moga akan dipermudahkan bagiku untuk menerima cinta yang tulus dan sepadan dengan aku.

No comments: