Teman-teman

Tuesday, March 3, 2009

..::Aku Rindu Dia::..

Seawal jam 7 hp aku berbunyi. Tertera nama pemanggil. Ah, rindunya..Lalu ku jawab panggilan tersebut..

"Selamat hari lahir, mak.."

"Semoga panjang umur dan murah rezeki.."

Kecerian suara mak membuatkan airmataku menitis. Segera kukesat. Aku cuba untuk mengawal intonasi suaraku. Berharap mak tak mendengar perubahan suaraku.

Rindu pada pelukan mak yang begitu mendamaikan. Rindu pada celoteh mak yang saban hari tak berhenti dengan cerita yang mencuit hati. Rindu pada wajah tua yang semakin hari semakin dimakan usia.


Aku risau dengan keadaan kesihatanku akhir2 ni. Sengaja aku sembunyikan semuanya. Andai Tuhan ingin menjemputku lebih awal, aku redha. Aku berharap aku dapat membuat insan2 yang aku sayangi bahagia sebelum ajalku tiba..Semua itu suratan Ilahi..Andai itu takdirNYa...aku terima

Berikan aku kesempatan untuk membahagiakan mereka, ya Allah..

No comments: