Teman-teman

Monday, December 7, 2009

..::Cikgu,janganlah pergi::..


Esok, saya akan mengadakan ujian buat anak murid untuk menguji tahap pencapaian mereka semua seperti yang telah diarahkan oleh tuan pengerusi. Lusa adalah hari terakhir saya mengajar mereka.


Saya masih belum puas untuk mengajar mereka tetapi kontrak saya akan berakhir Rabu ini. Terharu dengan kata-kata anak murid yang tak mahu saya berhenti..

Murid 1: Cikgu, kalau saya mintak cikgu mengajar kami lagi kat pengerusi boleh tak?

Murid 2: Ala...lepas ni cikgu Z mengajar semula ke?

Murid 3: Kenapa cepat sangat cikgu nak berhenti?


Sungguh dalam hati masih ingin mengajar, memberi segala ilmu yang ada. InsyaAllah, jika masih diperlukan kita akan bertemu lagi. Jangan nakal-nakal ok..


nota kaki: suke pada gelagat salah seorang anak murid yang selalu buat saya tersenyum.
Kamu menceriakan hari, cikgu..



No comments: