Teman-teman

Friday, October 24, 2008

..::Open House::..

Semalam aku dah hantar cadangan penyelidikan kat lecturer room. Lega skit rasa walaupun keje masih banyak yang belum siap. Lepas ni aku kena fokus pada studio work dan exam aku yang hanya tinggal seminggu je..risau lak

Malam tadi aku pegi jamuan hari raya kat umah lecturer aku. Actually lecturer aku ni laki, tapi unt
uk jamuan ni dia yang masak tau. Special menu..mee kari. Wah, best sangat.


ada mee kari, udang, ayam n hat dog bbq, puding laici, kek coklat yang sedap, ketupat dan byk lagi


Aku tak sempatla nak capture sume makanan malam tu sebab segan skit. Ingatkan lecturer hanya jemput kami tapi kawan kawan dia pun ramai yang datang especially jiran tetangga.

First skali aku makan mee kari dulu. Pastu baru sentuh bbq, puding, kek, ketupat and last skali kena jadi tukang bakar lak..




Aku dah sampai umah lecterur aku ni pukul 7 lagi. Tak sempatla nak capture gambar lecturer aku yang tengah busy memasak. Gambar ni je yang ada, tu pun masa lecturer aku bagi lecture..sory ya Dr zaly, amik gambar dalam kuliah.



kecik skit sb duk kat belakang


So, lepas kekenyangan dan kepanasan membakar ayam, aku pun mintak diri nak balik. Masa pegi tadi aku, nana n tumi naik keta baizura. Time balik lak naik keta moon. Ape-ape jela. Janji sampai hostel kan..



Antara kawan kwan yang pegi semalam baizura, nana, tumi, farhan, moon, zu, afini, sherina n mida..So happy. Thanks a lot Dr zaly.




Kat Johor ni kalau time raya tak macam negeri lain. Dorang akan sambut raya sebulan tau. Kalau kampung aku, raya kedua dah cam hari hari biasa je. Tak best pun. So, jangan heranla kalau datang Johor pada bulan Syawal, korang nampak still ada orang yang pakai baju melayu n baju kurung berkonvoi pegi raya..dan get readyla kalau yang nak menetap kat Johor tu sebab anytime je rumah korang akan diserbu oleh jiran tetangga sampai 30 Syawal k. Family aku dah pernah kena tau dulu. Terpaksa goreng mee cincai sebab nak bagi makan kat jiran jiran yang datang beraya rumah ke rumah..

No comments: