Teman-teman

Saturday, August 21, 2010

..::Aku Pun Rindu::..


Dah 2 bulan kot aku tak balik rumah. Lama tu.. Selalunya tiap bulan aku balik. Lagi teruk sebab aku tak balik langsung time pose. 

Teruk ke???

Takla.. Mana ada teruk. Aku tak balik pun sebab aku ada keje nak disiapkan sebelum aku boleh bersenang lenang kat rumah. Conference paper buat aku pendamkan niat untuk balik ke kampung. 

Tak rindu ke???

Mestila rindu. Maunye tak. Sangat rindu...pada mak, abah, adik-adik, anak buah dan my heart. 2 bulan tu lama tau..Huhu

Ni ada cite kelakar sebelum berbuka semalam antara aku dan parent aku. Hehe.. Mak tepon time aku bersiap-siap nak ke masjid. Borak sikit-sikit dengan mak, pastu terdengar suara latar kat belakang. Haha..Dah boleh agak pun sape.

Sape???

Of course la abah aku. Selalu je macam tu. Mak cakap abah rindu kat aku. Hahaha..lagi kuat aku gelak. Dah rindu tapi taknak tepon. Mak juga yang kena tepon. Abah aku ni suka wat camtu. Kalau diingat-ingat, peel die yang ni la buat aku tersenyum tau. Ni antara perbualan aku dengan parent aku...

mak: buat ape tu? berbuka kt luar lagi ke?
aku: tengah siap2 nk pi masjid..berbuka kat sana je, mak
mak: ni ha ada orang rindu ni..tu yang mak tepon awk tu..suh tepon sendiri taknak..
aku: sape? ha, dah tau dah.hehe..dah rindu tapi taknak tepon sendiri
mak: awak bukan tak tahu abah awk tu..suka suh orang tengah jadi perantaraan

abah: bila balik raya? (soalan ni dah 4 kali abah tanya aku. asal tepon je mesti tanya benda sama. rindu sangat dah ke?)
aku: tak tahu lagi. tengoklah 2,3 ari sebelum raya. Kena jaga test student la,bah
abah: lambatnya..dah tu nanti nak balik rumah ke terus balik kampung?
aku: balik rumah dulu la. kan lambat lagi raya..
abah: belajar macam mana?
aku: ok je..(hehe..selalunya memang jawapan ni yang aku bagi kalau abah tanya hal study..dari dulu lagi)

Sekejap je aku cakap dengan abah. Die dah dengar suara aku sekejap pun dah ok dah. Abah aku ni jenis yang tak banyak cakap tapi suka mengusik. Hehe.. Wah, rindunya pada abah dengan mak.. Lepas cakap dengan abah, sambung berborak dengan mak plak pasal kuih, rumah terbuka dan plan di hari raya. Excited plak nak raya. Hehe..

Sape nak balik Kuantan, jom tumpang aku. Ada 3 tempat kosong lagi...

No comments: