Teman-teman

Sunday, August 8, 2010

..::Memory Lane ke Memory Lost::..


Berhujung minggu di Ipoh hari ni. Dah plan awal dengan housemate. Memandangkan hanya tinggal aku berdua je, so kami berdua je la yang berjoli sakan. Housemate lain sume balik termasuk rumate aku. Huhu.. Nak juga berpuasa di rumah. Apakan daya, duit tak ada. =P

Housemate nak mencari wallet leather and jaket macam aku pakai time pegi Cameron dulu. Kalau nak tau camne, tengok entri  Cameron.... Aku beli jaket tu kat Ipoh je..bundle lagi. Caye tak? Hehe.. Nak tahu kami ke mana??? 

kat sini la....

Aku plak nak makan kat satu kedai ni, betul-betul sebelah  kanan Memory Lane. Dah lama aku aim kedai ni. Bila?? Time aku wat survey la. Bosan kot duk dalam bas kire orang. So, sambil-sambil tu..cuci mata dan memahirkan lagi selok belok jalan di Ipoh la.

Sampai sana kena soru dulu. Kang pengsan di tengah lautan orang plak. Kedai makan yang aku cakap tu memang superb la..nama kedai tu Restoran Semenanjung. Pilihan makanan yang banyak dan sedap. Ada lontong, nasi lemak, mee rebus, bakso, laksa, makanan goreng-goreng dan nasi berlauk. Hiasan dalaman kedai ni macam kedai zaman dulu-dulu. Oldest betul.. Dari luar lagi dah nampak.. Aku tak sempatla nak amik pic dalam tu..segan weh. Pelayan kedai tu ramai, kang diorang kata ape plak.


 aku amik lontong yang sangat sedap dan housemate plak amik nasi lemak

Pas makan, round-round Memory Lane sambil membakar lemak tepu. Hehe.. 2 kali tawaf tu.. Akhirnya tercapai gak hasrat aku dengan housemate. Die dah jumpa wallet Levi's yang diidamkan. Cantik. Harga hanya RM20..kulit ori plak tu. Nanti aku nak cari gak la..Hehe

No comments: