Teman-teman

Monday, August 16, 2010

..::Terawih ke 7::..


Dah malam ke tujuh pun kan? Cepat je masa berlalu. Alhamdulillah setakat ni aku tak tinggal lagi puasa dan solat terawih. Anda macam mana? Dah ada yang dapat cuti awal ke? Heheh...

This time bukan nak cite pasal terawih ke apa. Saje nak share beberapa cerita menarik dan tak menarik semasa solat di masjid selama 7 hari. Rasanya anda sume pun menghadapi situasi yang sama macam aku. Cuma keadaan dan tempat je yang berbeza.

Meh aku cite yang menarik dulu k. Sepanjang aku berbuka di masjid, perut aku tak pernah rasa senak bila nak solat. Alhamdulillah. Mungkin ni berkat makan dalam dulang agaknya. Syukur nikmat Allah. Lepas tu dapat solat berjemaah maghrib dan isyak di samping memperbanyakkan tadarus Al-Quran. Syoknya rasa. Banyak masa untuk beribadah.

Yang tak menarik plak sebab solat aku kadang-kadang terganggu dengan keadaan sekeliling. Tak khusyuk betul bila ada budak-budak yang main kejar-kejar dan menjerit-jerit. Pastu kalau ada orang yang sendawa tak ingat dunia. Kalau sekali dua tu boleh terima la,ni tak..sekejap-sekejap sendawa. Mana la aku nak khusyuk. Kalau duk sebelah aku, lepas 2 rakaat aku tukar tempat. Confirm.

Harap-harap lepas ni aku boleh solat dengan lebih khusyuk lagi. Pada kakak-kakak or makcik-makcik yang bawa anak-anak time solat tu harap boleh pesan kat anak-anak supaya jangan buat bising. Kalau tak, better solat kat rumah jela. Lebih baik daripada buat orang lain tak khusyuk dalam solat.(maaf sebab teguran aku agak kasar,tapi ini yang terbaik). Satu lagi kepada sape-sape yang bawa phone dalam masjid, please change your ringtone setting to silent mode ok. 

2 comments:

A.I said...

ALAAA... AKU TYPE YG ANGIN.
KEJAP2 MCM SENDAWA LA JUGAKK.
BUAT ORG TAK KHUSYUK JUGAK EHH??
ADEHHH.

rimieilya said...

haha..yeke?beware la dgn org cam aku yg anti org sendawa ni..=p