Teman-teman

Friday, August 13, 2010

..::Bukan Rezeki Kami::..


Puasa hari ketiga sudah. Alhamdulillah. Macam mana pengalaman puasa anda 2 hari lepas? Semua ok ke?

Aku nak cite pasal pengalaman puasa aku selama 2 hari ni. So far, semuanya baik-baik je. Cuma semalam rezeki tak berapa bagus untuk kami. Petang semalam kami ke bazaar. Saje jalan-jalan cari kuih dan lauk untuk sahur. Pelik kan? Orang cari lauk untuk berbuka, tapi kami cari lauk untuk sahur. Hehe.. Kami berbuka di masjid la. Dah 2 hari berturut-turut. Nanti aku kasi upload pic berbuka ye. Sekarang aku nak sambung balik cite aku tadi. Kami di sini merujuk kepada aku, rumate dan housemate aku.

Kami beli 3 jenis lauk.. sup sayur, pajeri nenas dan ayam panggang. Balik dari bazaar, terus bersiap nak ke masjid plak. Simpan lauk di tempat biasa. Lepas terawih, terus balik rumah. Tercium bau yang menyelerakan dari luar pintu. Rupanya bau tu datang dari lauk yang kami beli petang tadi. Dah selamat pun jadi makanan untuk kucing. Huhu.. Sape ntah yang tak tutup tingkap. Kucing hutan dah dapat curi masuk rumah kami. Kucing tu plak pandai betul, pilih lauk paling sedap plak tu. Melepas kami nak rasa ayam panggang. Mujur masih ada 2 lauk lagi.. Owh ye, sekarang ni kami jadi penonton setia drama bersiri Syurga Ramadhan tau. Best cite tu. Ditayangkan di TV3 setiap Selasa sampai Khamis jam 1030 malam. Ngam-ngam je time kami balik terawih.

Rupanya Tuhan nak beri kami rezeki lain la. Bangun sahur pagi tadi, ada tambahan 2 jenis lauk lagi. Jiran rumah atas a.k.a ex-housemate aku dulu yang kasi. Dapatla kami makan dengan selera. Terima kasih.

Dah abis pun cite. Jom layan pic berbuka kami di masjid An-Nur plak...
 
juadah berbuka untuk hari pertama...

rumate dan cik rimie

housemate dan rumate plak bergambar

juadah berbuka untuk hari kedua
 Hari ni tak tahu apa plak menu juadah berbuka.. Sama-sama kite tunggu dan lihat ye..

No comments: